ثبت شرکت سهامی خاص
نوشته شده توسط : ali

 ثبت شرکت سهامی خاص

ثبت شرکت سهامی خاص مراحل و مدارک مورد نیاز

 موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با  ثبت شرکت سهامی خاص را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

ثبت شرکت کریم خان تنها موسسه ثبتی می باشد که در صورت تمایل مشتریان خود توانایی ثبت شرکت ها تنها در 5 روز را دارا می باشد. گاها برخی از مشتریان به دلایل متعدد نیاز دارند که در سریعترین زمان شرکت خود را ثبت نمایند. این بازده ی زمانی در برخی موارد حتی کمتر از یک هفته می باشد. ثبت شرکت کریم خان با تکیه بر تجربیات خود نیاز ثبت شرکت فوری را نیز در سبد خدماتی خود گنجانده است. جهت ثبت شرکت در 5 روز، کافیست فرم زیر را تکمیل نمایید تا مشاوران ما در اسرع وفت با شما تماس بگیرند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص :

1- کپی شناسنامه‌ی کلیه‌ی سهام‌داران و بازرسین که توسط وکیل موسسه ثبت شرکت کریم خان کپی برابر اصل می شود.

و بازرسین که در ایتدا لازم نیست در حین انجام کار پس از تایید نام شرکت باید تحویل موسسه ثبت شرکت کریم خان بشود. 2- گواهی عدم سوءپیشینه هیت مدیره، مدیرعامل

 

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص :

– انعقاد قرارداد ثبت شرکت سهامی خاص با موسسه ثبت شرکت کریم خان

تهیه مدارک لازم با مشاوره موسسه ثبت شرکت کریم خان

توسط موسسه ثبت شرکت کریم خان انتخاب نام برای شرکت و ثبت نام شرکت

با توجه به توضیحات موسسه ثبت شرکت کریم خان امضاء اساسنامه و فرم های مورد نیاز

طی نمودن مراحل اداری در اداره ثبت شرکت ها توسط موسسه ثبت شرکت کریم خان (حداکثر زمان مورد نیاز 10 الی 20 روز )

توسط موسسه ثبت شرکت کریم خان تحویل شماره ثبت، آگهی ثبت و روزنامه رسمی ممهور به مهر ادراه ثبت شرکت ها به مشتری

نکات :

ثبت شرکت سهامی خاص در زمان بسیار کمتری (در صورت تمایل متقاضی) توسط ثبت ثبت شرکت کریم خان انجام می شود.

هزینه های ثبت شرکت سهامی خاص و دستمزد وکلا به متقاضی اعلام می گردد.

کلیه صورت جلسات ثبت توسط ثبت ثبت شرکت کریم خان تنظیم می گردد.

در واقع موکل تنها کافیت کپی شناسنامه و کارت ملی خود را در اختیار موسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان قرار دهد تا ثبت شرکت خود را انجام دهد.

توضیحات در مورد ثبت شركتهای سهامی خاص:

1- در ابتدا در مورد ثبت شركت‌های خاص بحث می‌كنیم:

چگونگی ثبت شركت سهامی خاص توسط‌ موسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان:

پس از تكمیل مدارك كه در بالا اشاره شد باید بگوییم كه برای ثبت شركت‌های سهامی خاص حداقل 3 سهام دار وجود دارد و 2 بازرس.

گاهی اوقات افراد پس از مراجعه به دفتر موسسه ثبت شرکت کریم خان یا حضور كارشناسان مؤسسه ثبت شرکت کریم خان  به دفتر موكل به چندین سوال بر می‌خورند كه این سوالات شامل:

– كافی نبودن تعداد نفرات كه باید به 5 نفر حداقل برسد.

– نداشتن جای مناسب برای ثبت شركت

– پایین بدون سن سهام داران یعنی زیر 18 سال هستند

– نداشتن سرمایه كافی برای باز كردن حساب

ابتدا باید گفت چرا شركت سهامی خاص ثبت كنیم:

مؤسسه ثبت شرکت کریم خان دلایلی برای ثبت شركت سهامی خاص مطرح می‌كند كه باید گفت در شركت‌های سهامی خاص شركت در مناقصات و مزایدات بهتر است و اخذ تسهیلات بانكی نزد بانك‌ها به سهولت انجام می‌پذیرد.

ایرادهایی كه از شركت هاسمی خاص معمولاً افراد گرفته‌اند به این صورت است كه اعضای هیأت مدیره باید هر 2 سال تمدید شوند یا بازرسین هر یكسال باید حتماً تمدید بشوند.

اگر اعضای هیأت مدیره تمدید نشدند چه اتفاقی می‌افتد؟ مشكل جریمه یا محكومیتی پیش نمی‌آید فقط باید بدانیم كه اعضا اگر تمدید نشوند حق امضا و تصمیم‌گیری‌ها معتبر نمی‌باشد یعنی باید بلافاصله از طریق مؤسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان صورتجلسات تنظیم شود و به امضا سهام داران و اعضای هیأت مدیره برسد و كار به اداره ثبت شركت‌ها ارجاع گردد و آگهی شود و بعد به مرحله روزنامه رسمی برسد. در مورد بازرسین هم همینطور.

وقتی در بالا اشاره كردیم كه برای ثبت شركت كافی نبودن تعداد نفرات را دارا نیستیم چه كاری باید بكنیم یعنی اینكه در بعضی مواقع می‌شود با 4 نفر شركت سهامی خاص ثبت كرد. در موسسه ثبت شرکت کریم خان به این مورد اشاره خاصی شده است كه فقط باید حتماً 2 نفر هم فامیلی با دیگر نفرات نباشند برای مثال ما از چند فامیلی استفاده می‌كنیم. شایگان سهام دار و مدیر عامل و عضو و رئیس هیأت مدیره، فرمند نایب رئیس، نیك پور بازرس علی‌البدل، كیان بازرس اصلی كه تعداد در مجمع به 4 نفر رسید كه حتماً باید به یكی از سهام‌داران سهم بدهیم. یعنی شایگان به عنوان مثال دارای 49 سهم و فرهمند دارای 50 سهم و نیك پور دارای 1 سهم می‌باشد.

پس نتیجه می‌گیریم كه در شركت‌های سهامی خاص حتماً 2 نفر باید به سمت اعضای مدیره داشته و می‌توانیم به بازرسین حتی علی‌البدل نیز سهام بدهیم كه به حداقل 3 نفر سهام‌دار برسیم.

– در مورد جا و مكان ثبت شركت مؤسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان به اینگونه بیان می‌كند كه در ابتدا به ثبت شركت حتماً نباید دفتر كار داشته باشید می‌توان پس از ثبت شركت به اخذ دفتر اقدام نمایند.

– همان طور كه اشاره شد ما برای ثبت شركت‌های سهامی خاص به 2 نفر كه دارای سمت باشند نیاز داریم یعنی اینكه از یك نفر كه زیر 18 سال باشد به عنوان سهام دار میشوداستفاده كرد در بالا اشاره كردیم كه به بازرس سهام بدهیم در اینجا به نفر زیر 18 سال سهم می‌دهیم و مشخص كه سهام دار می‌باشد معمولاً پدر است ولایتاً از طرف شخص زیر 18 سال امضا می‌كند.

برای ثبت شركت سهامی خاص باید در نظر داشت كه نیاز به كپی شناسنامه و كارت ملی كل اعضا و سهام داران و بازرسین است.

شركت‌های سهامی خاص دارای یك برگ اظهارنامه است كه این برگه تعداد سهام هر كدام از سهام داران را مشخص كرده است كه هر شخص چه مقدار سهام دارد. در روزنامه رسمی تعداد سهام هر شخص و نظرات را نمی‌زند نام و سمت‌های افراد را بیان می‌كند كه مقدار سهام و كسانی كه سمت ندارند و سهام دارند مشخص نمی‌شود حال اگر بخواهیم یك شركت سهامی خاص ثبت كنیم ابتدا باید بین شركا تصمیم بگیریم نام شركت خودمان را سپس در نظر بگیریم نام شركت باید از سه كلمه سیلاب تشكیل شده باشد مانند نیما زرین آروین شركت‌های دو سیلاب نیز قابل ثبت هستند ولی به شرطی كه از نام‌های دو سیلاب قبلاً استفاده نشده باشد از 2 كلمه استفاده نشده باشد كه با مشورت مؤسسه ثبت شرکت کریم خان این امر قابل انجام است. برخی از سوالات موكلین به این صورت است كه از كلمات گروه و بین‌الملل و بازرگانی در نام شركت می‌توان نوشت. در پاسخ باید گفت از همه كلمات می‌توان استفاده كرد ولی از كلمات ایران – كانون – فرهنگی و … نمی‌شود استفاده كرد مگر اینكه از سازمان مربوطه مجوز اخذ كنیم. در شركت‌های سهامی خاص تمامی اعضای شركت باید حداقل دارای 1 سهم وثیقه باشند یعنی اینكه اعضای شركت‌های سهامی خاص نمی‌توانند خارج از سهامداران باشند به عنوان مثال رئیس هیأت مدیره باید حتماً حداقل 1 سهم داشته باشد.

نكته قابل توجه اینجاست كه فقط مدیر عامل شركت می‌تواند خارج از سهام داران باشد یعنی سهام نداشته باشد.

سهام‌ها در شركت‌های سهامی خاص به چند نوع تقسیم می‌شوند كه بیشتر موكلین از سه نوع آن استفاده می‌كنند كه موسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان به چند نوع اشاره می‌كند:

1- سهام با نام 2- سهام بی نام 3- سهام ممتاز

بیشتر شركت‌ها سهام با نام ثبت می‌كنند چون سهام بی نام نزد بانك‌ها و قابل بررسی نمی‌باشد.

سهام ممتاز ارزش گذاری می‌شود و به سهام خود ارزش بالاتری می‌بخشد.

ارزش سهام هر كس پس از یك ضرب ساده بدست می‌آید. یعنی مقدار سهام را ضربدر ارزش اسمی سهام بكنیم مقدار ریالی سهام بدست می‌آید.

در شركت‌های سهامی خاص ارزش و اعتبار و میزان پرداخت خسارت و دیون و سوددهی شركت به میزان ارزش اسمی بستگی دارد.

در شركت‌های سهامی خاص وجود نائب رئیس حتماً اجباری می‌باشد كه در قسمت مسئولیت اشاره شد نیازی نیست.

در شركت‌های سهامی خاص باید در نظر داشته باشیم كه در هنگام ثبت حتماً بازرسین بالای 18 سال باشند.

تغییرات در شركت‌های سهامی خاص به چند صورت انجام می‌شود:

1- مجمع عمومی فوق‌العاده 2- مجمع عمومی عادی

 

هر گونه تغییر در شركت‌ها در مجمع عمومی فوق‌العاده انجام پذیر هستند و هر گونه تعیین در مجمع عمومی عادی انجام می‌پذیرد. در شركت‌های سهامی خاص ورود و خروج معنی ندارد و در صورتی كه در شركت‌های مسئولیت محدود ورود و خروج انجام می‌شد.

صورتجلسه‌ای كه توسط مؤسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان  تنظیم می‌شود باید حتماً مشخص شود كه چه نوع مجمعی برگزار شده است.

پس از ثبت شركت موكل به مؤسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان مراجعه می‌كند و می‌خواهد تغییرات در شركت خود ایجاد كند مراحل انجام كار به این صورت است كه ابتدا مشاوره لازم را از مؤسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان دریافت می‌كند و پس عقد قرار را انجام می‌دهند و مبلغ مشخص می‌شود.

اگر بخواهیم در شركت تغییراتی انجام بدهیم بلافاصله باید مجمع عمومی فوق‌العاده برگزار كنیم كه این امر در صورتی میسر می‌شود كه تمامی اعضا و سهام داران حضور پیدا كنند در شركت‌های سهامی خاص حتماً در هنگام تغییرات باید یك شخص به عنوان رئیس جلسه و دیگری به عنوان ناظر اول و سهام بعدی به عنوان ناظر دوم حضور پیدا كنند.

به یك شخص به عنوان منشی جلسه نیز نیاز داریم كه می‌توانند از بین سهام داران باشد یا بازرسین یا حتی یك شخص بیرون از شركت.

تغییراتی مانند تغییر آدرس و تغییر نام شركت و …. در مجمع عمومی فوق‌العاده برگزار می‌شود در مجمع عمومی عادی نیز دقیقاً به صورت بالا انجام می‌شود كه باید حتماً از رئیس جلسه و ناظر اول و ناظر دوم تشكیل شود. و تصمیماتی همچون تعیین اعضای هیأت مدیره تعیین بازرسین و تراز و سود و زیان انجام می‌شود.

جلسه‌ای به نام جلسه هیأت مدیره نیز وجود دارد كه برای مشخص كردن حق امضا و سمت اعضای هیأت مدیره تشكیل می‌شود.

نقش بازرسین در شرکت های سهامی خاص:

تعریف بازرس در شرکت های سهامی خاص:

بازرس در شرکت های سهامی خاص را می توان به این صورت بیان کرد که حسایداران شرکت سهامی خاص یا مسئولیت محدود می باشند.

بازرسین موظف هستند که تمامی اقدامات مربوط به شرکت را مطلع باشند.

یکی از مهمترین وظایف بازرس حسابرسی شرکت می باشد که در زمان اعلام ترازنامه مالیاتی به اداره دارایی باید لیست حساب کتاب یا همان بیلان مالی و اظهارنامه را امضا کند.

بازرسین هر یک سال یک بار باید تمدید می شوند در غیر اینصورت امضا ایشان مورد قبول نیست و باید از طریق موسسه ثبت شرکت کریم خان اقدامات تمدید بازرسین را انجام دهند.

نکته مم این است که بازرسین نباید نسبت سببی و نسبی با اعضای هیات مدیره داشته باشند.

در واقع هم فامیلی با اعضای هیات مدیره نباشند.





:: بازدید از این مطلب : 1415
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: